Amsterdam - Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Sophia MK - WaarBenJij.nu Amsterdam - Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Sophia MK - WaarBenJij.nu

Amsterdam - Dubai

Door: sophindia

Blijf op de hoogte en volg Sophia

29 Juni 2011 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Haaaaaaallo!

We zijn veilig aangekomen in India, en Lou & ik zitten nu te internetten in een hypermodern internetcafe (lekker Windows 98 style met op de achtergrond Indiase muziek :). Ik zal aparte blogs voor elke dag typen, en dan hoop ik dat julie de chaos die hier is snappen!

Zondag: Amsterdam – Dubai

Zondag begon de reis al gedeeltelijk, omdat we ‘s midags 15.30 vlogen. ‘s Ochtends de laatste checks voor mn kofferinhoud en toen op naar Schiphol! Daar was Louise die ook uitgezwaaid zou worden door familie.

Na het wachten, koffers afgeven (20,0 kg maar! Terwijl ik 30 mag!), paspoort, douane blabla liepen we meteen door naar de gate omdat we niet zo heeel veel tijd haden.
De vlucht ging super goed naar Dubai: 6 uur vliegen en in de tussentijd hebben we films gekeken, lekker gegeten (ik had Business class eten omdat er iets fout was gegaan met mijn vegetarische optie, no problemo!). Iedereen had een eigen beeldschermpje en je kon ook spelletjes tegen mensen uit het vliegtuig spelen dus Lou en ik gingen tegen elkaar Tetris spelen (Lou won ELKE keer L )

Na ietsje vertraging kwamen we aan op Dubai en zodra we het vliegtuig uitstapte: HEAT! Meteen door naar ons chille hotel en slaaaapen!

Maandag eerst beetje uitgeslapen, toen heerlijk gezwommen in het zwembad + jacuzzi. Lou & ik dachten dat we in het centrum van Dubai zaten maar blijkbaar zaten we in Deira (te vergelijken met Amstelveel – Amsterdam) en we wilden lopen naar het centrum van Dubai. Met ons inzicht dachten we dit in 10 minuten te kunnen lopen alleen van het hotel mocht het niet, en wat bleek: het was 40 C buiten en 10 minuten met de taxi!
In Dubai naar een moskee geweest (die dicht was) en toen verder naar de Burj Khalifa, de meeeega hoge toren! Toen we daar aankwamen eerst lekker veel toeristische foto’s genomen vanaf een afstandje (anders kreeg je de toren nevernooit op 1 foto) en toen moesten we ongeveer 500 meter naar de toren lopen en toen we daar aankwamen… waren we echt helemaal kapot van de hitte en leek het alsof we net een bergtocht van 5uur hadden gemaakt! Snel dus de Dubai mall in, waar alles Super Westers is (Magnolia’as bakery, Bloomindale, Subway, H&M….) en waar ze zelfs een mega groot aquarium incl haaien en een schaatsbaan hebben…

Tijd alweer om terug te gaan naar de aiport, en daar meteen door naar volgende vlucht: Chennai!

Geleerd in Dubai:
1. Het is heet, heel heet!
2. Die arabieren hebben echt te veel geld
3. Ze hebben geen idee wat ze met het geld moeten dus bouwen ze de gekste dingen
4. Ze houden van het idee om Westers te zijn

• 06 Juli 2011 - 07:07

Kim:

Hahaha ik moest echt hard op lachen (die dingen die jullie hebben geleerd)!!