Strand, Pichavaram & chilling! - Reisverslag uit Chidambaram, India van Sophia MK - WaarBenJij.nu Strand, Pichavaram & chilling! - Reisverslag uit Chidambaram, India van Sophia MK - WaarBenJij.nu

Strand, Pichavaram & chilling!

Door: sophindia

Blijf op de hoogte en volg Sophia

03 Juli 2011 | India, Chidambaram

Hola bola, kokosnoot met cola!
Sinds het laatste blogberichtje is er heeeel veel gebeurd. Alles gaat nog steeds super goed met ons en India is echt a-maaazing!
Woensdag zijn we lekker vroeg gaan slapen zodat we donderdag ochtend fit op pediatrics konden beginnen, hier liepen we met de ronde mee en daarna gingen we naar neonatalogy (de meeste kleine baby’s die ik ever heb gezien! Indiers zijn al klein, dus hun baby’s ook maar als die ook nog eens 12 weken te vroeg worden geboren heb je dus kindjes van iets meer dan 1 kg, shocking!). Het was echt mega heet op deze afdeling (geen airco & geen ventilator) dus niet heel lang hier volgehouden. De zusters vonden hier ons maar erg interessant en wilde met ons op de foto :P
‘s Middags boodschappen met de prof gedaan en bij hem thuis ‘’thee drinken’’ nou thee drinken is hier dus inclusief ½ avond eten en ‘nee’ kennen ze hier ook niet als je al meeer dan genoeg hebt gegeten.
Om 20.00 zijn we gaan eten met Sjoerd (van RA)+ 2 backpackers die 2uur verder in Pondicherry zit en naar Chidambaram was gekomen voor de dag met de brommer! Lou en ik heldhaftig de brommer uitgeprobeerd ennnnn... besloten om de volgende dag stage te skippen en met de brommer naar Pondicherry en het strand!
Vrijdag eerst de riksja naar zijn hotel gepakt, en vanaf daar MOPED TIME! Pondicherry ligt ong. 80 kilometer verderop en zeker als je maar max. 50 km/uur kan rijden was het nog best een stukje rijden, maar de omgeving (je rijdt langs de kust) was zoooo insane mooi! Heel veel langs ultragroene rijstvelden, hutjesdorpen, palmbomen, kokosnoten, de Indiase gekte... Iets voor Pondicherry naar rechts afgeslagen en naar een onbewoond strandje gegaan waar we lekker konden zwemmen. Mensen zijn hier helemaal niet gewend aan zwemmen en zeker niet aan vrouwen in bikini’s dus hier kregen we wel wat blikken maar dat maakte niet uit want het water was heeeerlijk (en de stroming mega sterk dus niet verder dan mn heupen het water in)
Daarna verder gegaan naar Pondicherry wat heel veel Franse invloeden heeft en toen geluncht bij een Franse bakkerij wat croissantjes & stokbrood betekent! Echt heerlijk gegeten (soms heb je niet zoveel zin in rijst) om vervolgens meteen de bus in te springen terug naar Chidambaram. Hier rijden heeeel veel bussen en ze zijn ook erg goedkoop dus dat is chill. De bus heeft geen raampjes dus lekker veel wind. Uit het raam hangen wil je niet want het verkeer is hier nogal dangereux.
Toen we terugkwamen op de campus was het al weer tijd voor onze 1e yoga les! Ook al was het meer ‘ sauna yoga’ was het toch wel heel chill om een uurtje gewoon op je adem te letten etc. Alleen op het begin van de les kwam er opeens een joekel van een wesp uit het plafond gevallen (??) waardoor Lou & ik niet meer zo heel zen waren :P
De volgende dag hadden we niks te doen en zijn we op eigen iniatief naar Pichavaram geweest, een mangrove gebied. Er naar toe was al een heel avontuur want de riksja ging over nogal ‘off-road’ weggetjes waardoor we heel de riksja doorgeslingerd werden. Bij aankomst bleek dat er een roei en motor bootjes waren en bij de gedachte zelf te moeten roeien, lagen Lou & ik helemaal slap want dat zou betekenen dat we amper 5 slagen vol zouden houden. Toen ik opeens ‘Sophea’ uit ‘ Haland’ werd en we supergrote fluoriserend oranje reddingsvesten aan moesten, hielden Lou & ik het niet meer uit en we gingen echt stuk van het lachen.
We hadden besloten om voor de roeiboot te gaan (na 3x check dat we niet zelf hoefden te roeien) maar opeens was daar een Indiaas gezin dat nog mensen zocht voor hun motorboot... ka-ching gevonden! Dus lekker 40 minuutjes op het water gedobberd en ook door een mangrove heen gegaan: zo, zo mooi!
‘s Middags kwam prof Kabali ons al ophalen dus we moesten een beetje vite,vite terug maar de bus kwam net aanrijden toen we klaar waren met onze fotoshoot met Indiase mannetjes :)
Met Kabali toen naar de tempel geweest (Chidambaram staat bekend om deze tempel) en wat rondjes gelopen + uitleg over de goden, ook nog een ‘ puja’ meegemaakt: dit is een grote offering in een deel van de tempel en de priesters brengen dan offeringen/vuur aan de goden en de mensen staan dan voor de tempel allemaal verhalen te prevelen of een beetje in hun handen klappen. Was wel mooi om te zien.
Toen kwam het... de volgende dag was ‘medical camp’ gecancelled en zouden we met Kabali naar Pichavaram gaan alleen wij waren er al geweest... ‘s avonds hebben we een actieplan gemaakt om er onder uit te komen met argumenten als:
-Sophia is zeeziek (beetje waar)
- Lou is aan de hevige diarree (gelukkig niet waar)
Tot... ‘ er heerst cholera in Kerala (ander deel van India) en dat verspreidt zich via de Pichavaram rivier ‘ en ‘ er zijn geen olifanten te zien’
Vandaag dus niet naar Pichavaram geweest maar in plaats daarvan heeerlijk uitgeslapen, boekje gelezen, was gedaan (in Indian style, op de hand!) en verder genikst. Beetje fruit gegeten (mango’s zijn echt meeega zoet hier en bananen ook) en wij vermaken ons wel :)
Lieeefs!

ps: gister hebben we ooks 'DO-it-yourself pest control' gekocht dus al het ongedierte kunnen we nu te lijf of nuja, te spray! Lou & ik hebben als regel: wie het dier het eerst ziet, moet 'm doodsprayen.

ps II: 's avonds heavy rainfall btw! Donder & bliksem er ook bij, duurt meestal een half uurtje en daarna is alle regen foetsie.

ps III: de bloemetjes die we op een vd foto's dragen is jasmijn. Dat dragen meisjes/vrouwen hier veel en het wordt ook aan de goden geofferd. Naast dat het heel mooi staat gebruiken de vrouen het ook als 'persoonlijke luchtverfrisser' aangezien India soms een beetje stink kan zijn.

ps IV: de vrouwen/meisjes dragen hier allemaal sari's of sadar wadeeh (ofzo iets): alleemaal in de mooiste stoffen en uitbundigste kleuren. Echt heel mooi om te zien en heel elegant.

ps V: alles doe je hier dus op blote voeten: de tempel in, een huis, het internetcafe maar ook een afdeling in het ziekenhuis!

ps VI: er zit een heel vies beest al de hele tijd op mn beeldscherm maar helaas heb ik mn spray niet bij me :(

• 03 Juli 2011 - 17:27

Marlene:

Wooow long story sis! :D Maar klinkt goed allemaal, je foto's zijn ook leuk! Wel ERG jammer van de beesten, hopelijk helpt de spray goed en vallen ze gelijk dood neer ;) Let's hope so ;) Maar tssss, beetje je stage skippen ;)
    Heel veel fun! Kusjes

• 03 Juli 2011 - 21:21

G:

Sounds GREAT!!!!!!!!

• 03 Juli 2011 - 21:41

Mamsie:

Dear daugther, mooi om weer wat van jullie te horen! Fijn dat het allemaal goed gaat. Marlene vliegt donderdag naar Aruba, ze wil ook zo'n spray gaan kopen...Wat voor spul is het eigenlijk? Als ongedierte direct het loodje legt hoop ik dat het voor jullie ook geen kwaad kan.. niet te kwistig sprayen lijkt mij. Prachtig al die gekleurde sari's, een idee om er eentje als souvenir mee te nemen?
    liefs van mama & papa

• 04 Juli 2011 - 14:15

Ingrid:

hi girls,

het indiaase leven doet jullie goed ... ik heb genoten van jullie reisverhaal en foto's en kijk uit naar de volgende aflevering
    liefs
    ingrid en co

• 06 Juli 2011 - 07:13

Kim:

Hahaha super leuke update! Soof, je schrijft echt leuke en grappig :)
    Have fun!

Eppadi Soham

ingrid & co

• 08 Juli 2011 - 18:32

Pieter:

Ha klein zusje van mij...

Nog druk aan het vliegen sprayen in India? Wanneer komt je volgende verhaaltje op je blog? Enjoy + have fun + maak-er-wat-leuks-van!

Groeten van P+J.

• 09 Juli 2011 - 15:36

Sanne:

Hey lieve soof!

het klinkt ontzettend goed! :) Ga zo door en geniet vooral!

Liefs,

Sanne