India craziness - Reisverslag uit Chidambaram, India van Sophia MK - WaarBenJij.nu India craziness - Reisverslag uit Chidambaram, India van Sophia MK - WaarBenJij.nu

India craziness

Door: sophindia

Blijf op de hoogte en volg Sophia

29 Juni 2011 | India, Chidambaram

Kabali had de vorige dag gezegd dat we ‘8 o’clock orso’ aangekleed moesten zijn voor ontbijt. Vooral die ‘orso’ is nogal gevaarlijk in India, want terwijl wij 8uur netjes al stonden te wachten, kwam meneer zo rond half 10 zijn kamer uit J
We zijn gaan ontbijten in een restaurant (voor de betere Indiers best normaal voor ontbijt) en hier hebben we weer Indisch gegeten. ‘s Middags was er een conferentie over ‘ventral laparoscopic hernia repair’ waar chirurgen uit heel het land voor waren uitgenodigd en wij dus ook! Het was best wel interessant en ik heb weer wat medische termen geleerd J

Na een laaange reis via Pondicherry (weer eten, we raken ondertussen al beetje gewend aan ‘the spicy food’) komen we na ong. 5,5 uur aan in Chidambaram. Op de mega grote campus/dorp van de universiteit zitten wij samen in een room van het guest house. We hebben best wel chille kamer en oke-ish badkamer. Lekker airco meteen aan en uitpakken maar.
De kamer was eerst heel saai met twee bedden aan de muur gezet maar nu is het nog soort van gezellig omdat we klamboe’s hebben opehangen dus het lijkt het een prinsessenkamer. Verder willen we ook nog op zoek naar Bollywood posters voor aan de muur!

Woensdag:

Onze eerste officiele stage dag! Half 9 zouden we worden opgehaald maar dat liep uit naar half 10 (hadden we al rekening gehouden) en we kregen van Kabali een tour door het ziekenhuis dat ongeveer 15 min. lopen van ons guest house is.
Hier hebben we al best wel wat gezien, bijv. Endoscopies, een ronde op verschillende afdelingen (veel mensen met diabetes mellutis wat daar veel voorkomt: veel open wonden) en borstkanker komt ook veel voor. In het ziekenhuis hebben we in de ‘senior professor canteen’ gegeten: je merkt de hierarchie echt enorm in India. Onze prof heeft best wel veel status maar wij als Westerse zijn ook al ‘speciaal’. Prof. Kabali bestelt nog eten voor ons en de medische studenten moesten ons wel een beetje uitlachen toen we alles ‘not too spicy’ wilde. Een of ander sausje zou absoluut niet spicy zijn volgens hen, maar het was echt zo zo heet! Dus dat sausje maar laten staan J

We gaan elke dag stage lopen van 8-12 en ‘s middags is eerst lunch en dan siesta/chilltijd en dan zijn we voor de rest vrij. De laatste week hebben we vrij en willen we gaan reizen.

Dit weekend is er ‘medical camp’ dus dan gaan artsen naar armere/afgelelen gebieden om daar mensen te helpen en de week erop is er een ‘religious festival’ voor Shiva. Achtergrond van het festival is wel grappig: Shiva heeft dit festival omdat ze een dance-battle gewonnen had van een andere god. Duuuuuus

I’m off!
Liefs & geniet van de regen + smaakloze aardappels J

PS: ja er lopen hier echt koeien over straat! Er lopen hier ook wat kalfjes & baby geitjes door dorp, super cute!
PS II: (nog?) geen kakkerklakken gezien, yay!

• 29 Juni 2011 - 17:41

Marlene:

Yeeey ik ben de eerste die reageeert! Nice dat je goed bent aangekomen :D En nice dat je nog geen kakkerlakken hebt gezien! Je zit daar wel lekker op je plek hihi, in 't medische wereldje ;)
    Enjoy! xxx

• 29 Juni 2011 - 19:31

Lili:

Hey soofje leuk hoor dat je een blog bij gaat houden! Hoe was jullie dagje dubai? Ik ga je blog volgen;) xx

• 29 Juni 2011 - 19:32

Lili:

hahahaa zie net je dubai verhaal.. goed bezig!

• 29 Juni 2011 - 19:34

Een Fan:

lieve Sophia,
    Knijp eventjes in je arm dat je werkelijk in India bent! Ik zou wel even bij jullie om het hoekje willen kijken...Bijzonder om India op deze manier te leren kennen.
    Wen je al een klein beetje aan de warmte? En hoe is het met de muggen...
    Mensen die opgenomen zijn in het ziekenhuis zijn die daar voor verzekerd of moeten ze dit zelf betalen? Daar ben ik wel benieuwd naar.
    Morgenavond is de diplomering van Anne, Esmee heeft vandaag te horen gekregen dat zij ook is geslaagd. All the best! mama & papa

• 30 Juni 2011 - 09:12

G:

WOW!! Echt super klinkt het allemaal! Slim die lange jurk, goede verkoeling tegen de hitte en stylish to the max!

Dubia- Chennai vlucht zei je niks over.. ging dus ook gewoon goed neem ik aan? De spicy food komt vanzelf.. met stapjes :) Als je terug ben je een echte indier en lach jij ons uit! J toets = een vraagteken of punt ofzo daar?

HAVE FUN en groetjes aan Louise!!

• 06 Juli 2011 - 07:09

Kim:

Oeeeeh laat het me weten als je een broertje van sportsok ziet op straat!
    Leuk om te lezen Soof :D xxx